Algemeen

Gezondheidsvoordelen van een trampoline

trampoline

Trampolineren is een recreatieve en acrobatische activiteit die door velen van ons wordt begunstigd. Van de trampoline types zijn indoor trampolines een handige optie voor mensen met beperkte ruimte. Met deze trampoline krijgt je de gewenste of soms zelfs betere resultaten dan buitentrampolines.

Er zijn overdekte trampolines beschikbaar voor volwassenen, kinderen en peuters. Als trampoliner moet je de gezondheidsvoordelen van de overdekte trampoline kennen. Enkele van de belangrijkste voordelen en gezondheidsvoordelen van het hebben van binnentrampoline zijn.

Cardiovasculaire verbetering

De trampolines bieden uitstekende rebounding workouts voor alle leeftijdsgroepen, inclusief kinderen, peuters en volwassenen. Dit is een benadering met weinig impact op cardiovasculaire training die onze bloedcirculatie aanzienlijk verbetert.

Als gevolg daarvan zal onze longcapaciteit verbeteren en zal onze bloeddruk aanzienlijk dalen. Trampolining overtreft het lopen, rennen, zwemmen en andere vormen van oefening.

Gewichtsverlies

Een uurtje springen op een trampoline verbrandt meer calorieën dan andere workouts. De continue stuiftrekkingen van de trampoline zullen aanzienlijk helpen bij vetverlies, waardoor je snel gewicht verliest. Dus maak je geen zorgen over overgewicht te worden.

Als je thuis een mini-trampoline hebt, hoef je niet regelmatig naar de sportschool te gaan voor een zware workout. Je zult een fatsoenlijk resultaat bereiken als je elke dag 15 tot 30 minuten op een trampoline terugkaatsen. Je zult waarschijnlijk verbaasd zijn als je ‘s nachts gewicht verliest.

Trampoline helpt ook bij het verbeteren van de blaascontrole door het gebruik van eenvoudige oefeningen. Trampolines worden om al deze redenen steeds populairder onder volwassenen als een nuttig instrument voor gewichtsverlies.

Verbeter je houding en balans

Trampoline springen is gunstig voor het ontwikkelen van evenwicht en coördinatie. Dit zal je leren hoe je op één been moet staan, wat handig zal zijn als je ouder wordt.

Mini-trampolines voor peuters spelen ook een belangrijke rol in de ontwikkeling van de balans, coördinatie, timing en fitness van je peuter.

Verbetert het immuunsysteem

Dit is een ander belangrijk voordeel van het stuiterende binnentrampoline. Trampolineren verhoogt de circulatie van lymfatische vloeistoffen, wat helpt toxines en andere schadelijke stoffen uit ons lichaam te verwijderen. Op deze manier kan ons immuunsysteem het beste presteren.

Stimuleer de gezondheid van de bekkenbodem

De bekkenvloer is een groep spieren die een hangmat over de basis van het bekken vormen en de interne organen ondersteunen. Een sterke en flexibele bekkenvloer is om verschillende redenen essentieel, waaronder blaascontrole, orgasme productie, heupjoint stabilisatie, en nog veel meer.

Volgens verschillende onderzoeken lijdt bijna 18.3% van de vrouwen in Nederland aan urine-incontinentie als gevolg van zwakte in de bekkenbodem. Dit werd voornamelijk veroorzaakt door langdurig zitten of na het bevallen van kinderen.

Het terugkaatsen van 15 tot 20 minuten per dag zal helpen om de bekkenvloer in dienst te nemen. In de meeste situaties zult je een bevredigend resultaat krijgen. Als je echter een significant probleem met de bekkenvloer hebt, moet je eerst een arts zien.

Kanker en andere ziekten te voorkomen

Door lymfatische vloeistof te circuleren helpt het terugkaatsen bij de vernietiging van kankercellen. De vloeistof stroomt in de lymfatische buizen na het verzamelen van bacteriën, virussen, puin en beschadigde cellen uit het lichaam.

Er zijn veel mensen die lijden aan acute rugpijn. Dit ongemak kan sterk worden verminderd door op een binnentrampoline te stuiteren. Het spelen op trampolines kan geestelijk gehandicapte kinderen soms helpen van hun voorwaarde herstellen.

Het terugkaatsen van 15 tot 20 minuten per dag zal helpen om de bekkenvloer in dienst te nemen. In de meeste situaties zult je een bevredigend resultaat krijgen. Als je echter een significant probleem met de bekkenvloer hebt, moet je eerst een arts zien.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *