Gezondheid

Waarom de roeitrainer uw aandacht verdient

Roeitrainer

Als u op zoek bent naar het ideale apparaat bij fitnessapparaten.nl die u helpt met de grote spiergroepen, ongeacht uw leeftijd of fitnessniveau, dan is de roeitrainer het perfecte toestel voor u.

Als u roeit, krijgen niet alleen je armen, benen, borst, rug en buikspieren, maar ook mentaal een volledige training. De ritmische beweging van het roeien doet wonderen om stress te verlichten. Omdat roeien een totale lichaamstraining is, verbrandt het meer calorieën dan veel andere vormen van lichaamsbeweging. Roeien helpt ook uitstekend bij het herstellen van blessures. Als zodanig is roeien niet alleen geweldig voor het ontwikkelen van kracht en conditie, het is dus ook een ideale oefening voor actief herstel.

Wat zijn de voordelen van een roeitraining?

Snelle resultaten

Omdat roeien de ideale all-over workout is – en waarschijnlijk een verfrissende verandering ten opzichte van je normale routine – gaat u snel resultaten zien wanneer u een roeitrainer gebruikt.

Twee-voor-één training

De roeitrainer biedt een hoge intensiteit en lage impact. Een zeldzame en winnende combinatie. Roeien betekent met hoge intensiteit trainen zonder veel impact te hebben op het lichaam. Een training met een roeitrainer voldoet aan twee belangrijke factoren tegelijk: u kunt er spieren mee opbouwen terwijl u vet verbrandt door een combinatie van kracht- en cardio training.

Calorie Verbranden

Volgens medicine and science in sports and exercise, het tijdschrift van het American College of Sports Medicine, kan een persoon van ongeveer 70 kilogram die een uur lang met een gematigde snelheid roeit, bijna vijfhonderd calorieën verbranden. Roeien met een lichte intensiteit 250 calorieën en roeien met hoge snelheid kan 850 calorieën verbranden.

Als u op uw gemak 3 km per uur loopt en u weegt 70 kilogram, verbrand u 175 calorieën per uur. Voer dat op tot een gematigde loopsnelheid en u verbrandt 230 calorieën. Stevig wandelen met 5.5km per uur verbrandt bijna 270 calorieën. Als u deze snelheid aanhoudt en bergop loopt, verhoogt dit het aantal verbrande calorieën tot bijna 425.

Mountainbiken verbrandt bijna zeshonderd calorieën, terwijl fietsen met 16 km per uur 280 calorieën verbrandt. Matig fietsen op een hometrainer verbrandt bijna 500 calorieën. Om dezelfde voordelen als roeien te krijgen, moet u heel krachtig fietsen. Zwembandjes verbranden bijna 500 calorieën, terwijl krachtig schaatsen hetzelfde aantal calorieën verbrandt.

In tegenstelling tot het roeien van een boot in het water, heeft een roeitrainer een verschuifbare zitting waardoor je bij elke slag je benen moet samenpersen en strekken. Hierdoor kunnen de totale lichaamsspieren veel efficiënter worden getraind.

De perfecte houding

Als roeien op de juiste manier wordt uitgevoerd, gaat het zeker helpen om de gewoonte te ontwikkelen om rechtop te zitten door de spieren en de romp te versterken.

Veelzijdigheid op maat

Een roeitrainer is geschikt voor alle fitness niveaus en alle soorten trainingen, van intervallen met hoge intensiteit tot uithoudingsvermogen. U kunt de weerstand aanpassen aan uw vermogen en gewenste training die bij u past.

Efficiënte inspanning

Zelfs 15 minuten op de roeitrainer is voldoende tijd voor een geweldige training, vooral als u intervallen met hoge intensiteit gebruikt. Blijf langer roeien voor meer gevarieerde trainingen en nog betere resultaten.

Snel herstel

Roeien is een makkelijke te herhalen oefening. Het is een geconcentreerde spierbeweging, die spanning veroorzaakt naarmate u spiervezels korter worden (in tegenstelling tot oefeningen zoals squats die ervoor zorgen dat je spieren langer worden onder belasting). Meestal hebt u minder last van geconcentreerde bewegingen, wat betekent dat u sneller herstelt.

FT goedgekeurd

Als u met een fysiotherapeut werkt om een ​​blessure te revalideren, zal hij / zij vaak roeien aanbevelen. Dat komt omdat er geen impact is tijdens het roeien, dus het is doorgaans veilig om te gebruiken als therapie- of een cross trainingstool.

Mindful & meditatief

Wanneer u traint voor duursporten zoals een halve marathon of een triatlon met een lange baan, is het belangrijk om eentonigheid te aanvaarden bij het ontwikkelen van je mentale voorsprong.

Thuis gymnastiek

Een roeitrainer is lichter dan een loopband en kan worden ingeklapt om hem gemakkelijk op te bergen, waardoor het een ideaal apparaat voor thuis training wordt.
Vooral voor sport liefhebbers die in kleine ruimtes wonen. Contacteer fitnessapparaten.nl voor de ideale toestel die bij u past.

Verzet is belangrijk

Roeien is niet zoals hardlopen, waarbij de loopband met een bepaalde snelheid draait en je deze moet matchen. De roeitrainer geeft alleen terug wat je erin stopt, dus als de training gemakkelijk lijkt, werk je nog niet hard genoeg. Een handigheid om te onthouden is dat elke slag ongeveer 60 procent benen, 30 procent rug en slechts 10 procent armen moet zijn, en dat de ideale verhouding tussen tijd voor het trekken en herstel (het loslaten) 1:2 is. Denk eraan om je benen te gebruiken om bij elke slag te duwen.

Heb Plezier

Het belangrijkste is dat roeien heel leuk is. Een van de gemakkelijkste manieren om gemotiveerd te blijven tijdens het sporten, is door een activiteit te vinden die u leuk vindt. U kunt roeien terwijl u tv kijkt, een boek leest of naar uw favoriete muziek luistert. Het is leuk en afhankelijk van de stemming waarin je verkeert of hoeveel energie je hebt.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *